מה תעשו עם הכישרון המוזיקלי שיש לכם במשפחה?


בכל משפחה בדרך כלל יש ילד שניחן במיוחד בכישרון לנגינה. בעצם – כל ילד נולד עם כישרון נגינה בנשמה (במהותה, הנשמה היא "בעלת שיר" עוד יותר ממלאכי השרת), ההבדל בין הילדים הוא – עד כמה כישרון זה התגלה בו בפועל ועד כמה פיתחו אותו. זה מתבטא בכך שלילד יש נטייה מיוחדת לשיר, בכך שיש לו קול יפה, או בכך שהוא שר בלי לזייף. היום אנחנו נראה, מהי התועלת לפתח כישרון זה ומה תרומתו לחיים, מעבר לעצם התחביב.
  • לכשרון הנגינה יכולת לסייע לשיפור ופיתוח העולם הרגשי של הילד. במיוחד ילד שקשה לו להתבטא במילים, הנגינה היא "תרפיה" משמעותית שיכולה לפתוח את החושים שלו ולקדם אותו. כמו כן הנגינה משפיעה על רמת הלימודים ויכולת הריכוז, כך מראים מחקרים.
  • הרבה פעמים אנחנו מחפשים איך להקנות לילד חיות ותענוג בעבודת ה', הנגינה שהיא אחת מדרכי החסידות מוסיפה חיות ותענוג בקדושה.
  • במקהלת אדמו"ר האמצעי היו מנגנים בכלי נגינה שונים, שהיו חסידים גדולים. בתזמורת הלויים בבית המקדש גם כן היו מנגנים בכלי נגינה. החלק האומנותי של להעביר את הרגשות דרך חפץ דומם (כחליל וכינור), מעוררים עומק מיוחד בנפש שאיננו בא לידי ביטוי בשירה ווקאלית, כך הרבי מסביר.
  • מובא בספר חסידים לר' יהודה החסיד, שמי שניחן משמים בכישרון הנגינה, עליו לנצל אותו ולהשתמש בו לקדושה. כנראה שזוהי אחת השליחויות שלו ואחד הערוצים שלו להשפיע קדושה בעולם.

במוסדות חינוך חב"ד קיים דגש מיוחד על ערכם החשוב של ניגוני חב"ד, ובכך בעצם קיים בהם יתרון חינוכי. יחד עם זאת, אם אתם מזהים כשרון אצל ילדכם, מומלץ לפתח אותו, עם שימת דגש על מורה מקצועי וירא שמים.