להדק חגורות: ממריאים אל ניגון 4 בבות



הגלגלים מתנתקים מהקרקע
אדמו"ר הזקן סידר את הניגון כך שהוא מרומם את האדם משלב לשלב. באופן כללי, העלייה הזו מתחלקת לשני שלבים: שלב ראשון זה להתנתק מן ה"למטה", כמו ספינה שעוזבת את החוף ומתחילה לנוע אל תוך הים, וכמו מטוס ברגע עקירת הגלגלים מן הקרקע בשעת ההמראה. השלב השני הוא ההגעה אל הלמעלה, להגיע אל היעד.
שתי הבבות הראשונות בניגון עוסקות בהתנתקות והתרחקות מן החול, מהוויות הגוף. תקשיבו היטב לתחילת הניגון ותשמעו בו את הצעד הראשון של הדחיפה, לזוז מן המקום הראשון. ואילו שתי הבבות האחרונות הן ההתרוממות וההתכללות למעלה, אל תוך הקודש.
ניגון רק לתאריכים מיוחדים?!
ממש כך! מכיוון שניגון ארבע בבות מכוון כנגד ארבע אותיות שם הוי'. וכמו שאת שם השם אסור לומר לשוא, אלא רק בהקשר של פסוק או ברכה, כך גם את הניגון הזה שהוא ביטוי של שם השם, מנגנים בהזדמנויות המתאימות לכך, בזמנים של עת רצון משום "שהוא פועל רעש גדול למעלה". רוצים לדעת מהם התאריכים בהם מנגנים את הניגון? כנסו לכתובת שלמטה ותורידו את הלוח שנה הפופולרי לניגון ד' בבות שהפקנו.
לפעול גאולה עם הניגון
י"ט כסלו הוא ראש השנה גם של הניגון (מהרבי הרש"ב), בדורות קודמים היו מנגנים את הניגון פעמים אחדות בשנה, ואילו בדורנו הרבי הוסיף תאריכים רבים נוספים. הניגון מכונה "שופרו של משיח" וכנראה שמסיבה זו, ככל שמתקרבים יותר לביאת המשיח, יש צורך בהוספה בניגון ארבע בבות שאדמו"ר הריי"צ אמר כי כל אחד ואחד צריך לעורר את זכות רבותינו הקדושים ע"י ניגון ארבע בבות כדי לפעול את הגאולה השלמה.